czwartek, 16 stycznia 2014

Moja mała fotografia.

Witajcie Kochane,
Dziś pokazuję Wam cząstkę siebie. Jak wyglądam - już wiecie, ale nie miałam jeszcze okazji wspomnieć Wam o mojej pasji. Od ponad roku interesuję się fotografią. Już jako dziecko lubiłam "pstrykać" zdjęcia (albo przez przypadek nieumiejętnie je kasować wraz z zdjęciami studniówkowymi mojego brata :O ), ale przyznam się bez bicia, że aparat dostałam dopiero rok temu. Przewalał się po domu zawsze jakiś, ale zazwyczaj nie było to nic dobrego i nie było to nic mojego osobistego co mogłabym mieć zawsze przy sobie. Bardzo się cieszyłam, gdy się w końcu doczekałam. Towarzyszył mi przez cały rok dosłownie wszędzie. Fotografowałam wszystko - od wszelakich kwiatków, robaków, kamyczków, krajobrazów po każdego członka rodziny i mieszkańca mojego miasta. Wszystkie święta, okazje, wyjścia.
Teraz nie ukrywam stoję trochę w miejscu (choć nadal fotografuje) , bo już moja cyfrówka zaczyna mi z lekka nie wystarczać, a na lustrzankę ciężko jest uzbierać (mam nawet upatrzoną - Nikon D5100 ). Kocham moją cyfrówkę (tak, kocham) najmocniej na świecie, ale już niestety nie raz się napsioczyłam na ostrość (a właściwie jej brak) przy kiepskim świetle, na wolną pracę, na nierozmazywanie tła przy zdjęciach portretowych (niestety aparaty kompaktowe rzadko miewają takie rarytasy, w trybie makro - owszem, w portretowym - już nie koniecznie) i wiele, wiele innych. Przeżyłam z nią na prawdę wspaniały rok. Zawdzięczam jej wiele umiejętności, ale chciałabym nauczyć się jeszcze czegoś nowego. Chciałabym organizować więcej sesji z ludźmi (koleżanki już się niecierpliwią, a z tym aparatem mam wrażenie, że zdjęcia wyglądają jak robione rodem przez starą ciotkę na imieninach). Mam nadzieję, że z czasem dorobię się dobrego sprzętu i będę mogła ruszyć z miejsca z dwojoną siłą. Puki co wertuje książki, "napastuje" moich kolegów-fotografów w celu uzyskania jak największej ilości cennych rad i podziwiam setki, a właściwie tysiące zdjęć przeróżnych fotografików - od tych z mojego regionu po światowe sławy. 
Podobno mówią, że zdolne bestie to nawet aparatem z kiosku zrobią coś niesamowitego, ale dla mnie sama obsługa lustrzanki - obsługa manualna to coś wspaniałego. Ustawianie z osobna ostrości, te wszystkie przysłony, czułości, czasy naświetlania - mnie to po prostu najnormalniej w świecie jara.
Jeszcze wiele, wiele muszę się nauczyć, ale chyba najważniejsze, że lubię to robić, mam do tego zapał i widzę coś w tym wspaniałego. Każde dobre zdjęcie, które oglądam w gazetach, w internecie, na różnego typu wystawach, w książkach uwalnia we mnie setki skrajnych emocji. Podziwiam każdy jego fragment. Na co nie spojrzę widzę to oczyma fotografa, zastanawiam się jakie by wyszło z tego zdjęcia (słowo daje). Dla mnie to prawdziwa sztuka. 
Dziś pokazuję Wam kilka moich prac (wykonanych nikonem coolpix) jeszcze z przed roku. Mam nadzieję, że już nie długo będę mogła pochwalić się lepszymi efektami.
Widzicie we mnie potencjał na fotografa wielkiej sławy?:D Ja mam tylko nadzieję, że będę mogła zdobywać nowe doświadczenia. Nie chcę udzielać wywiadów, chcę po prostu pracować z ludźmi i mieć z tego satysfakcję.



 

 




  


 

 


  


  

 




Niektóre zdjęcia są podpisane - z powodu, że były umieszczane już w internecie i zabezpieczane (a z czystego lenistwa nie chce mi się szukać na dysku przenośnym oryginałów). Mam nadzieję, że któreś przypadło Wam do gustu. Zdaje sobie z tego sprawę, że jeszcze dużo muszę się nauczyć, że wiele mi brakuje i co poniektóre zdjęcia mogą być według kogoś nudne (tu podkreślam, że każdy ma inny gust) - nie spodziewajmy się cudów w ciągu roku.



 „Zdjęcie to wyrażanie wrażeń. Jeżeli piękno nie będzie istnieć w nas samych, to jak w ogóle będziemy mogli je zauważyć?"  

 

 

 

  Ps. Nie ukrywam, że do podzielenia się z Wami moją pasją zainspirowała mnie jedna z moich czytelniczek, która poświęciła swój post jednemu z fotografików - Arkadiuszowi Jankowskiemu. Serdecznie ją pozdrawiam, a tu znajdziecie odnośnik do wspomnianego przed chwilą postu : klik .

  Dodam jeszcze, że w poście podsumowującym rok 2013 znajdziecie kilka zdjęć również przeze mnie wykonanych z Londynu.


  Ściskam i czekam na Wasze opinie! :)

27 komentarzy:

  1. 7 i 8 zdjęcie świetne :) Jeżeli moge to chciałam Ci doradzić żebyś zaczęła dodawać większe zdjęcia a nie takie małe. Bo widać że są dobre.
    Dla siebie, ale dla innych także :) Moje prace jedynie można zobaczyć na blogach bo nigdzie indziej ich nie umieszczam (m.in. http://adancing-queen.blogspot.co.uk/ , http://stylishblogstory.blogspot.co.uk/ , http://pajpeczka.blogspot.co.uk/ )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, wedle życzenia Kochana! :) Będę dodawać większe od następnego postu.
      Ciesze się, że się podobają - mam nadzieję, że nie porywam się z motyką na słońce :D
      Co do szablonów - super!! Akurat taki mój gust, bo ja uwielbiam minimalizm!! :) i fajny chłopak :D

      Usuń
    2. oo my bad, doczytałam się, że to nie jego blog tylko jego dziewczyny:) Myślałam, że odkryłaś fajny męski blog :)

      Usuń
  2. Piękne zdjęcia. Ale faktycznie lepiej, jak by były w większym rozmiarze, wiem, że można kliknąć na nie i powiększyć, ale z doświadczenia wiem, ze czytelnicy odwiedzający blogi praktycznie nigdy tego nie robią. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cenna rada i obiecuję, że od następnego postu będę dodawać w większym formacie :) Tych nie będę już zmieniać, bo jest ich tak dużo, że narobiło by się tylko zamieszania :)

      Usuń
  3. piękne zdjęcia:D
    http://rozaliafashion.blogspot.com/2014/01/pudrowa-rozkloszowana-spodnica.html

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo ladne zdjecia
    tez lubie pstrykac i tez mam nikona coolpix

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To czekam na jakieś Twoje efekty tego pstrykania?:)

      Usuń
    2. wczoraj bylam w toruniu wiec troche popstrykalam
      za dni kilka pewnie sie ogarne i cos wrzuce na bloga

      Usuń
  5. I rozwijaj swoją pasję, staraj się jak tylko możesz, na pewno nie będziesz żałowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A pewnie, że rozwijam i nie zamierzam rezygnować, za bardzo to lubię :)

      Usuń
  6. Mhmmm tez chciałam zacząć fotografować, ale jakoś nie mogę się dot ego zabrać ;)
    Dziekuję za poleconą odżywkę, chyba wypróbuję, bo już ręcę opadaja ;) pól rossmana wykupilam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabierz się za to, to na prawdę fajna sprawa... :) a teraz zima przyszła, śnieg spadł...jest dużo pięknych krajobrazów, dzieci bawiących, lepiących bałwana, zjeżdżających z górek na sankach. można uchwycić wiele fajnych momentów.

      Co do odżywki, możesz wypróbować. Mi osobiście podpasowała, regenerowałam nią włosy swego czasu i efekt był "wow". Moja siostra zachwala też maskę z stapiz - sleek line, którą można kupić w fryzjerskim sklepie.

      Usuń
  7. najlepsze jest czarno-białe zdjęcie z samotną brzozą, zachwiało mną!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to Ty mnie zainspirowałaś do tego postu!!:)
      Cieszę się, że aż takie emocje w Tobie obudziło to zdjęcie.
      Nie zdawałam sobie sprawy, że tak potrafi :D

      Usuń
  8. Bardzo podobają mi się zdjęcia z kropelkami wody na listkach oraz ostatnie dwa - kotka i pajęczyny :)

    A ceny aparatów są porażające... Przyznam, iż chwilowo żal byłoby mi widać ok. 2000 zł na porządny aparat. Może kiedyś? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi by nie było żal, ale niestety nie posiadam takiej sumy, ale wiem, że latem uda mi się kupić i wtedy będzie dużo na blogu zdjęć moich sesji, czy innych cudów :D Maniactwo! ;)
      Aparat jak aparat - ale szkła (obiektywy)- w to trzeba sporo kasy zainwestować, bo te dodane do aparatów są zwykle kitowe...i szczerze mówiac do niczego się nie nadają;)

      Usuń
  9. też uważam, że zdjęci powinny być większe :) a zdjęcia niczego sobie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak ja Ci zazdroszczę, że potrafisz robić takie śliczne zdjęcia. Naprawdę wiele bym dała, żeby mieć choć kilka takich cudeniek w moim aparacie. Może z czasem się nauczę, ale też bym chciała kupić lustrzankę. Zaczynam już na nią zbierać. Może kupie za 10 lat ;D Nie no żartuje, ale niestety takie porządne lustrzanki trochę kosztują. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lustrzanka jak lustrzanka. Nie ma co gonić za nowościami, za trendami. Fotografowie powtarzają, że lepiej zainwestować w dobre szkło (obiektyw) - to są kolosalne sumy:)
      Z czasem się nauczysz. Mi też jeszcze wiele brakuje i się uczę:)

      Usuń
  11. piękne zdjecia
    http://rozaliafashion.blogspot.com/2014/01/klimatycznie.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowne zdjęcia natury i owadów!

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne zdjęcia, szczególnie podobają mi się ujęcia jeziora i roślin :)

    www.hellomymotivation.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń