środa, 5 lutego 2014

Jakie zmiany?

Cześć Kobietki,
Dumam i dumam, już od wczoraj, co mogłabym zmienić w wyglądzie swojego bloga. Nie szykuję diametralnych zmian, ale czegoś mi tu brakuje. Co dodać, co ująć, żeby przyjemniej się go czytało i łatwiej zostawał w pamięci i sercu. Nie ukrywam, że nadal nastawiam się na kolory biało-jasno szaro i tu myślę o akcencie turkusowym (wiem, banał, ale jakoś takie połączenie najbardziej mi odpowiada, choć brałam pod uwagę jeszcze czerwień zamiast turkusu). Nie mam jednak pojęcia co mogłoby to być. Zastanawiam się także nad "niezbędnikami", które ułatwiły by Wam życie na moim blogu.Czekam na Wasze pomysły, na inspiracje. A ja nadal będę przeglądać setki blogów i zdjęć.
Cieszę się też, że post o modelce Waris Dirie cieszy się dużym zainteresowaniem. Te, które nie miały jeszcze okazji przeczytać serdecznie zachęcam do zajrzenia do ostatniej notatki! Szykuję również dla Was kilka "tagów", żebyśmy się mogły lepiej poznać. Zauważyłam, że cieszą się one dużą popularnością i zainteresowaniem. Ja sama lubię takowe czytać czy oglądać na youtube, więc pomyślałam "kurde, czemu by nie". Zastanawiam się również nad "pytania i odpowiedzi". Nie wiem jednak, gdzie uruchomić miejsce, w którym będziecie mogły zadawać mi takie pytania. Także to pewnie jeszcze troszkę poczeka.
W gruncie rzeczy postaram się wprowadzić kilka zmian, żeby było ciekawiej. I obiecuję większe zaangażowanie.
Ściskam! :)

P.S. Mam do Was dwa pytania, choć prawdopodobnie proste to jakoś nie potrafiłam sobie z nimi poradzić. Mianowicie:
  • Czy jest możliwość ustawienia z osobna czcionki dla postów i czcionki dla widżetów, które ustawiam z prawej strony? Nie wiem dlaczego, ale czcionka jest jedna dla tych dwóch miejsc (choć według mnie nie mają one z sobą nic wspólnego). W tekście powitalnym i w "uwaga" udało mi się pozmieniać html, dzięki czemu mam tak jak chciałam, ale niestety gadżety typu "popularne posty" i tym podobne, nie mają już takiej możliwości i czcionka jest taka jak w poście (nie potrafiłam zmienić tego w kodzie html całego szablonu; ramki z tekstami po prawej stronie mają jak gdyby z osobna taką możliwość dostępu do ich indywidualnego kodu html, (jeśli wiecie o co mi chodzi) mianowicie po wejściu w ustawienia tekstu (przykładowo) "uwaga" mam opcję "edytuj kod html").
  • W jaki sposób mogę pozbyć się obramowań wokół wstawianych przeze mnie zdjęć? Próbowałam w ustawieniach szablonu (szablon-dostosuj-zaawansowane-obrazy), ale nadal (choć mniej widocznie) jest. 
Z góry dziękuję za pomoc. Jesteście jak zawsze niezadowodne. 

28 komentarzy:

  1. Ja też zamierzam pozmieniać coś nie coś na moim blogu i kompletnie nie wiem jak się do tego zabrać. :) Zaraz poczytam trochę w internecie :) Nie odpowiem Ci na pytania, bo nie mam pojęcia :D Powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie najgorszy problem nie tkwi w wykonywaniu (bo jeśli chodzi o takie sprawy techniczne to ja zawsze jakoś nie miałam większych problemów jak w tym już posiedziałam), ale w wymyśleniu co chcę zmienić...

      Usuń
  2. planuję coś może biel i kawa z mlekiem? mogłoby ładnie wyglądać.
    pozdrawiam, http://allooornothing.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze powiedziawszy wszystko co dotyczy czcionek zmienia się w szablonie bloga z tego co wiem ;-D jest do tego specjalna zakładka w ustawieniach, ale jak to działa i do czego to już nie wyjaśnię ;-D
    A co do zdjęć..Nie mam bladego pojęcia czemu tak się dzieje ;-D


    U mnie co nieco o brokułach – wiedziałaś że leczą nowotwory?


    Pozdrawiam,
    Katherine Unique


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A no jest, ale zmiana czcionki w poście wiązała się również z zmianą czcionki (oczywiście na taką samą jak w poście) w pasku bocznym (jakimś cudem były powiązane), dlatego pisałam w poście, że szukam innego sposobu;)) znalazłam.

      Usuń
  4. Ja lubię jak ludzie mają sekcję "blogi/strony które odwiedzam" Można w nich znaleźć jakieś nowe miejsca i osoby o podobnych zainteresowaniach oraz inspiracje ;)
    Ja bym za wiele tu nie zmieniała ;) Napaćkane blogi nie są fajne... ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli chodzi o szablony - nie pomogę Ci, niestety. Bo... nie znam się ;))

    Chyba każdy z nas potrzebuje jakiś zmian - ja od miesiąca zastanawiam się nad zmianą wyglądu bloga. Jednak dalej nie znalazłam inspiracji co do tego ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. powiem Ci, ze trudne te Twoje pytania :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja się przeniosłam na nową domenę całkiem niedawno bo też chciałam zmian.;) Ile z tym było roboty...

    OdpowiedzUsuń
  8. Obramowanie zdjęć możesz poprzez wklejenie kodu do CSS tu masz wszystko wytłumaczone oraz znajdziesz tu też wiele innych instrukcji ;)
    http://hafija-background.blogspot.com/2013/08/jak-usunac-cien-obramowanie-i-to-ze.html#.UvYbyPvJtc0

    obsesyjnaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Rzeczywiście bardzo pomocna strona. Nie wszystko wprawdzie tam znalazłam co szukałam, ale zainspirowałam się jej radami i pomysłami i udało mi się zrealizować, chociażby zmianę czcionki tylko w "popularnych postach". Nadal jednak dumam co tu wizualnie zmienić, bo jakoś mi tak "sucho i drętwo". Ale nie mam kompletnie pomysłu. Myślę nad nagłówkiem, ale ... nie mam pomysłu :D Bądź, co bądź, dziękuję bardzo:)

      Usuń
  9. Z góry proponuję Ci poszukać na blogu hafija-background.blogspot.com.
    Znajdziesz tam mnóstwo pomocnych tutorilai i mam wielką nadzieję, że to rozwieje Twoje wątpliwości :)

    Pozdrawiam, Julia
    kolorowepiora.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak w komentarzu powyżej pisałam, bardzo mi pomogła ta strona, dziękuję:)

      Usuń
  10. Turkus lepszy od czerwonego! :)) Pomogłabym Ci, ale też nie znam odpowiedzi na te pytania... ;p

    http://kappa-girl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uż dałam radę:) Choć dumam nad nagłówkiem...mmhh

      Usuń
    2. Dasz radę, inspiruj się nagłówkami z innych blogów to może jakiś ciekawy pomysł wpadnie Ci do głowy :D

      Usuń
    3. No tak zerkam za każdym razem na te nagłówki moich czytelniczek i próbuję się zainspirować.

      Usuń
  11. What a beautiful becah :D

    WWW.PUTRIVALENTINALIM.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  12. Twój blog bardzo mi się spodobał, bardzo ciekawie piszesz :) http://perfekcyjnaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajny post! Zapraszam do mnie. Piszę imaginy.

    imaginy-od-koali.blogspot.com

    Koala

    OdpowiedzUsuń
  14. Również jestem strasznie niecierpliwa i wkurzam się o byle co. Tym bardziej ostatnio - zrobiła się ze mnie mała wiedźma ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe, też mam czasem wrażenie, że jestem taką, jak to Ty ujęłaś, "małą wiedźmą" :D

      Usuń
  15. a mi się ten szablon podoba, chociaż tą czerwienią mnie zaintrygowałaś, może nawet sięgnę po ten kolor u siebie?

    OdpowiedzUsuń